Fundamenty pozycjonowania w Rzeszowie – czym jest SEO i SEM?

Fundamenty pozycjonowania w Rzeszowie – czym jest SEO i SEM?

200 tysięcy mieszkańców z dostępem do sieci. Spora liczba, prawda? Rzeszów to dynamicznie rozwijające się miasto, które słynie z przemysłu informatycznego. Lokalne firmy rozwijają się coraz prężniej, dlatego warto jest dowiedzieć się czym jest pozycjonowanie Rzeszów i jak na nim skorzystać, aby zwiększyć swoje zyski. Jeśli nie wierzysz, oto kilka faktów!

Czym jest SEO?

Search Engine Optimization to szereg czynności mających na celu poprawienie widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania i uzyskanie wysokiej pozycji rankingowej. Są to techniki pochodzące z różnych dziedzin, od informatyki, przez psychologię, po marketing i promocję.

 

Z jednej strony optymalizujemy stronę pod kątem technicznym, skupiając się na jej poprawnym funkcjonowaniu, z drugiej zaś budujemy fundamenty jej wizerunku we wszystkich pozostałych miejscach w sieci. Aby całość strategii okazała się efektywna, należy wykonać audyt, analizę konkurencji oraz poznać intencje wyszukiwania odbiorców.

Wsparcie w postaci strategii SEM

Search Engine Marketing z kolei jest pojęciem znacznie szerszym, które zawiera w sobie czynności SEO. Skupia się jednak przede wszystkim na promocji za pośrednictwem płatnych wyników wyszukiwania. Chodzi przede wszystkim o reklamy PPC (Pay Per Click). 

Pozycjonowanie Rzeszów – postaw na lokalność!

Skupiając się na swoim mieście, sięgasz do technik lokalnego SEO. Wyżej opisane strategie są dla Ciebie odpowiednie, o ile w pierwszej kolejności ustalisz, kto będzie Twoim modelowym odbiorcą. Jako mieszkaniec z pewnością najlepiej znasz potrzeby swojego miasta. Pamiętaj, że:

 

  • niemal połowa wyszukiwań z całego internetu skupia się na zapytaniach lokalnych,
  • 1 na 3 potencjalnych klientów przed wizytą w sklepie sprawdza jego stronę internetową,
  • niemal 80% wyszukiwań jest konwertowanych i prowadzi do zakupów offline.

Dlaczego potrzebujesz SEO?

  1. Poprawia widoczność firmy/sklepu/marki/przedsiębiorstwa.
  2. Pozwala na dotarcie do większego grona odbiorców.
  3. Utrzymuje ruch na stronie.
  4. W przypadku witryn e-commerce umożliwia zwiększenie zysków.
  5. Tworzy fundamenty autorytetu i zaufania jako nowy rodzaj marketingu szeptanego. 
  6. Pozwala wyprzedzić działania konkurencji. 
  7. Stwarza możliwości rozwoju od poziomu lokalnego do międzynarodowego.
  8. Daje dużą stopę zwrotu inwestycji (ROI).
  9. Pozwala na zaoszczędzenie czasu w długoterminowej perspektywie.
  10. Dzięki niskim kosztom działań jest szansą dla małych i średnich biznesów.

Wnioski

Pozycjonowanie Rzeszów to długotrwały i skomplikowany proces, jednak pozwala uzyskać długotrwałe efekty naszej działalności. Najbardziej optymalne jest połączenie obu strategii, aby dotrzeć do jak największego grona odbiorców. Musisz zachęcić swoich klientów do wyjścia z domu, a te strategie są do tego idealnym narzędziem!