Otwierając żłobek, należy zastanowić się, jak będzie wykorzystywana przestrzeń. Poniżej znajduje się lista rozważań, które należy przeprowadzić przed założeniem żłobka:
Lokalizacja
Lokalizacja żłobka powinna być blisko miejsca zamieszkania Twoich docelowych klientów. Łatwiej im będzie odwiedzić go w godzinach otwarcia, a to pomoże również w marketingu Twojego biznesu.
Nazwa
Nazwa Twojego biznesu musi być chwytliwa i przyciągająca uwagę. Upewnij się, że jest łatwa do wymówienia i zapamiętania. Możesz użyć swojego imienia lub imienia kogoś z rodziny jako części nazwy.
Wyposażenie
Wyposażenie żłobków to kluczowa kwestia każdej placówki tego typu. Ważne jest, aby mieć wystarczająco dużo miejsca na wszystkie urządzenia potrzebne w pokoju dziecięcym, takie jak zabawki, książki, a nawet meble, takie jak krzesła i stoły. Potrzebny będzie także przewijak, czyli miejsce, w którym dzieci są przewijane po karmieniu lub zmianie ubrania.
Ponadto warto sobie odpowiedzieć na poszczególne pytania:
1) Jaki rodzaj opieki zapewnia Twoja firma?
2) Czy zamierzasz oferować opiekę dzienną, opiekę po szkole czy obie te formy?
3) Ile dzieci będziesz miał w każdej sali?
4) Ilu pracowników potrzebujesz?
5) Jakie są kwalifikacje Twoich pracowników?
6) Jakiego rodzaju sprzętu i zaopatrzenia będziesz potrzebował?