Reklamy w YouTube mogą być świetnym sposobem na promocję Twojej firmy online. Niewielu użytkowników zdaje sobie bowiem sprawę z tego, że jest to druga co do wielkości wyszukiwarka na świecie. Ma ponad 1 miliard odbiorców, którzy każdego dnia oglądają ponad 400 milionów godzin filmów. Warto więc wykorzystać ten potencjał w celu zareklamowania swoich produktów i usług. To samo dotyczy pozycjonowania wizytówek Google. YouTube Ads – jak to działa? Odpowiedź znajdziesz w niniejszym artykule!
Jakie płyną korzyści z posiadania wizytówki Google Moja Firma?
Na poziomie komercyjnym posiadanie wizytówki Google Moja Firma jest niezbędne, zwłaszcza dla lokalnych przedsiębiorstw, dla których widoczność w Mapach Google jest okazją do zaangażowania potencjalnych klientów.
Prawidłowe korzystanie z wizytówek Google ma kluczowe znaczenie w pozycjonowaniu lokalnych firm. Skonfigurowanie i prawidłowe korzystanie z profilu Google Moja Firma pozwala przyciągnąć dużą liczbę potencjalnych klientów bez wydawania zbędnych pieniędzy. To działanie świetnie sprawdza się w każdym mieście, ponieważ pozwala użytkownikom dotrzeć do siedziby firmy poprzez Mapy Google. Jeśli poprawnie uzupełnisz informacje na profilu, to Google zacznie pozycjonować Twoją witrynę wyżej niż konkurencję. Dzięki temu staniesz się popularniejszy i bardziej rozpoznawalny w branży. Wyszukiwanie lokalne jest niezbędne, aby stać się widocznym w sieci. Prowadząc lokalną firmę, musisz zadbać o to, by znaleźć się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, ponieważ pozwoli Ci to generować dodatkowe przychody ze sprzedaży. Dlatego pomyśl o zainwestowaniu w pozycjonowanie wizytówek Google! Budowanie widoczności w wyszukiwarce i YouTube Ads – jak to działa? Obie te strategie mają ten sam cel, czyli pozyskanie potencjalnych klientów i rozszerzenie świadomości marki. Warto więc stosować je równocześnie.
Czy warto postawić na stałe pozycjonowanie wizytówek Google?
Zdecydowana większość firm odnosiłaby większe korzyści i zyski ze sprzedaży produktów, gdyby ich wizytówka Google znajdowała się na wysokiej pozycji w Mapach Google. Jeśli jednak mimo zajmowania takiego miejsca nie zauważasz wzrostu zysków, warto przeprowadzić dogłębną analizę całej strategii, zbadać konkurencję i przejść przez cały proces sprzedaży od nowa, z prawidłowo stworzoną strategią. Warto przeprowadzić także testy UX, czyli user experience, które mogą wskazać konkretne błędy w strukturze serwisu i obszary wymagające poprawy. Warto pamiętać, że konkurencja również próbuje znaleźć się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce, dlatego ciągłe monitorowanie działań innych firm z branży jest niezbędne. W tym celu warto skorzystać z narzędzia Google Search Console.
Podsumowanie
Pozycjonowanie wizytówek Google i YouTube Ads – jak to działa? Z pewnością już wiesz! W obu przypadkach celem jest generowanie ruchu w witrynie docelowej i zwiększanie sprzedaży. Aby więc maksymalnie wykorzystać potencjał swojej strategii marketingowej, postaw zarówno na optymalizację Google Moja Firma, jak i publikację reklam na YouTube!